dimecres, 30 de novembre del 2011

PLA D´ESTUDI SETMANAL I MENSUAL


Planifica el teu temps!

Les tècniques d`estudi són aquelles activitats específiques que poden ser utilitzades de forma mecànica, que s’aprenen mitjançant la pràctica. Com rellegir, fer esquemes, subratllar, establir horaris i planificar el nostre temps.

COM PLANIFICAR EL NOSTRE TEMPS?

Sempre amb ajuda de l`agenda escolar i d`un calendari, preferiblement mensual, que el podem tenir penjat al costat del escriptori, on senyalarem les tasques més importants del mes, com exàmens i entrega de treballs. (pels deures ja tenim l`agenda)

·         És molt important que determinis amb temps terminis i un horari per estudiar per als exàmens.

·         RECORDA: Dissenya l’horari en funció de les teves hores de màxim rendiment durant el dia.

PER QUÈ ÉS IMPORTANT PLANIFICAR EL NOSTRE TEMPS?

No és aconsellable intentar aprendre tot la nit abans de l`examen, quan els  propis nervis del dia abans condicionaran la teva capacitat intel·lectual.  

Si t’organitzes bé, tant la feina, els treballs com els estudis, arribaràs preparat i tranquil.

Tenir un horari ens ajuda a reforçar un hàbit d’estudi diari i fa que no perdem temps innecessari.

El teu pla d’estudi ha de ser: Personal, actiu, realista i flexible.
Si fas un click a imprimir pots començar ja!


dilluns, 28 de novembre del 2011



DIFICULTATS AMB LA LECTURA






Aprendre a llegir és una tasca difícil i requereix de tècniques específiques d’ensenyament.

Una vegada aprenen a llegir, amb aquesta nova capacitat poden avançar  més ràpidament en altres coneixements, d’aquí el diferent ritme d’aprenentatges que podem trobar dins d’una mateixa classe.

La lectura és la base d’altres aprenentatges. Quan un nen o nena té dificultats amb la lectura, el seu rendiment escolar es veu afectat.

La lectura i la escriptura són els principals instruments d’aprenentatge  en els centres educatius.

Característiques dels nens que tenen dificultats amb la lectura:

·          
·         Ha començat a parlar més tard que els seus companys.

·         Problemes amb la pronunciació de paraules que sonen semblants.

·         Dificultats per identificar i aprendre les lletres.

·         Tendència a escriure els números amb orientació inadequada.

·         Dificultat per aprendre l´abecedari.

·         Problemes d´atenció.

·         Baixa autoestima.

·         Falta d’autonomia, o motivació per les tasques escolars.

Orientació pels pares:

Evitar que el nen o nena es senti culpable, hi ha que evitar el sentiment de frustració, moltes vegades cal una mica de paciència i el seu ritme de maduració farà la resta.

Constància, animar al nen que amb el seu esforç de treball millorarà.

Afavorir l’autonomia, potenciar al màxim l’autoestima.

RECORDA: El nen ha d’anar content a l’escola!


diumenge, 27 de novembre del 2011

L` ABECEDARI

A 1er de Primària aprenen l´abecedari, a conèixer i utilitzar l´abecedari de la llengua catalana.
Saber que a l`abecedari les lletres estan ordenades sempre de la mateixa manera, alfabèticament.










INTERVENCIÓ EDUCATIVA   

 AMB NENS ADOPTATS




dissabte, 26 de novembre del 2011

PSICOLOGIA I EDUCACIÓ INTEGRAL 

Les activitats educatives pretenen desenvolupar tant les competències relacionades amb el saber propi de cada nivell educatiu (continguts teòrics i currículum específic), com les relacionades amb el saber fer (habilitats, tècniques d’estudi, hàbits de treball..) i el saber estar (actituds).

D’aquesta manera es facilita la formació integral de l’alumne per a garantir una millor adaptació acadèmica.

Però l’objectiu no només es tracta de crear estudiants més complets sinó també d’educar-los en la responsabilitat i el civisme.

La formació integral, presenta característiques particulars, com l’aprenentatge centrat en l`estudiant, on es tenen en compte les necessitats específiques i les diferències individuals en l’estil d’aprenentatge de cada alumne.